E. haoros@haoros.com

F. (718) 247-6016

Haoros UBiurim - הערות וביאורים
ש"פ נח - תשס"ב
חסידות
תיקון טעות
הרב יעקב יוסף קופרמן
ר"מ בישיבת תות"ל - קרית גת, אה"ק

בד"ה בסוכות תשבו דתשל"ו (נדפס גם בסה"מ מלוקט ח"א) נפלה טה"ד לפענ"ד בציון ההערות 56 ו-57, שנסמנו שלא במקום המתאים וכדלהלן.

דהנה בסוס"ח על התיבות "וענין זה נעשה ע"י הקרבת ע' פרים" נסמן להערה 56 ובהערה מבאר "ועפ"ז מובנת השייכות דפסוק זה לחגה"ס (ראה סידור רנט,ג רס,ד אוה"ת סוכות שם - אלא שהביאור שם הוא באו"א)" ובאמת בכל מה שנת' עד כאן במאמר דידן אינו באו"א מהמבואר בסידור ואוה"ת.

וע"כ דהערה זו צריכה להיות בסעיף הבא דבסעיף ט' מתחיל לבאר "וזהו השייכות והקשר של הקרבת ע' פרים לבסוכות תשבו וכו'" והביאור שם הוא באו"א מהמבואר בסידור וכו'. וע"ז קאי הערה 56 שנדפסה בסעיף הקודם.

ומטעות זו נשתלשלה טעות נוספת. דבמאמר שם בתחלת ס"ט על תיבת 'וזהו' נסמן בהערה 57 "ראה בכ"ז סד"ה לולב וערבה תרס"ו. וראה גם לקו"ת (ר"ה) נז, ד" וכשמעיינים שם א"א למצוא שום שייכות לכל המבואר בסעיף ט' במאמר דידן.

וע"כ דהערה 57 מקומה על תיבת 'וזהו' הפותחת את סעיף יו"ד וכן גם על תיבת 'וזהו' הפותחת את סעיף י"א ע"ש ולא כפי שנדפסה על תיבת 'וזהו' הפותחת את סעיף ט' ושם צריכה להיות הערה 56 הנ"ל שנדפסה בטעות בסעיף ח' וכנ"ל.

ולפלא קצת שבכל ההוצאות של המאמר מזמן הגהתו עוד בתשל"ו ועד לכל ההוצאות של סה"מ מלוקט נשארו הט"ס הנ"ל אבל לפענ"ד הוא מוכרח כפי שביארנו וכמבואר למעיין.

Download PDF
תוכן הענינים
רשימות
לקוטי שיחות
שיחות
נגלה
חסידות
רמב"ם
הלכה ומנהג
פשוטו של מקרא
שונות